loading...
جی مدل لباس و مدل آرایش
متین بازدید : 739 پنجشنبه 16 آذر 1391 نظرات (0)

داستان سریال یک تکه زمین + تصاویر بازیگران

 

fun844 داستان سریال یك تكه زمین + تصاویر بازیگران

داریوش ارجمند، رویا تیموریان، عنایت بخشی، آتیلا پسیانی، نفیسه روشن، پوراندخت مهیمن، امیرحسین رستمی، کوروش تهامی، شراره دولت‌آبادی، سپیده علایی و حدیث میرامینی از امشب با سریالی که موضوعش متناسب با ماه محرم است، مهمان خانه‌های مردم می‌شوند. این سریال ۱۳ قسمتی «یک تکه زمین» نام دارد و کاری مناسبتی محسوب می‌شود که در آن سنت‌های اصیل زندگی ایرانی به تصویر کشیده شده است.

 

مهدی کرم پور که قبلا تله‌فیلم «روز هشتم» را با موضوع زیارت امام رضا (ع) برای تلویزیون ساخته، کارگردانی این سریال را بر عهده دارد. این سریال را محمدعلی اسلامی تهیه کرده که سال گذشته در همین روزها سریال فرات را از او شاهد بودیم.

 

داستان سریال یک تکه زمین

در خلاصه داستان سریال یک تکه زمین آمده است: حاج‌حیدر از نانواهای قدیمی تهران است که هنوز نان سنگک را در ترازو وزن می‌کند و بعد به دست مردم می‌دهد. او مورد احترام مردم است و همه از او و خانواده‌اش به نیکی نام می‌برند. او در روستایی نزدیک تهران که زادگاهش است، یک تکه زمین دارد. روستاییان فروش محصولات سالانه را به او و خانواده‌‌اش سپرده‌اند. نظم این چرخه از روزی تغییر می‌کند که حاج‌حیدر نانوایی را به دلیل تخلف تعطیل می‌کند و این شروع ماجراست.

این طور که پیداست اختلاف سلیقه پسر حاج حیدر که نماینده نسل جوان است با پدر، یکی از محورهای اصلی قصه را شکل می‌دهد. محمود در یک کارخانه کوچک، آرد مرغوب برای پخت نان‌های فانتزی تولید می‌کند. او که جوانی طمعکار است، در آرد مواد اضافه و ناخالصی وارد می‌کند که گلایه اهالی محله را در پی دارد و

داستان این سریال از عید قربان آغاز می‌شود و در روز عاشورا به پایان می‌رسد. در محتوای قصه کارگردان سعی کرده بخشی از شعائر ملی و مذهبی ایرانیان را به تصویر بکشد. چند مراسم آیینی همچون تعزیه، گلریزان زورخانه‌ای و عزاداری سیدالشهدا در تکیه در این سریال نمایش داده می‌شود.

داریوش ارجمند در این سریال در نقش حاج حیدر جلوی دوربین رفته است. شراره دولت آبادی نقش رعنا همسر حاج حیدر را بازی می‌کند. کوروش تهامی و حمید ابراهیمی نیز در نقش دو پسر این شخصیت جلوی دوربین رفته‌اند. ایفای نقش رویا خواهر حاج حیدر نیز بر عهده رویا تیموریان است.

 

مردی از تبار بزرگان

داریوش ارجمند بازیگر نقش اول این سریال درباره ویژگی‌های نقشش گفت:‌ حاج حیدر مردی سنتی و پرهیزکار است که حلال و حرام سرش می‌شود؛‌ این نانوا که اهل تکیه است، تلاش می‌کند فرزندانش را خوب تربیت ‌کند اما بعدها بخاطر پسرانش مشکلاتی در زندگی‌اش پدیدار می‌شود که حاج حیدر را نیز به دردسر می‌اندازد.

او افزود: به نظر من حاج حیدر در یک تکه زمین شخصیت‌پردازی بسیار خوبی دارد. او از تبار مردانی است که روزی سرمایه این سرزمین بودند و حالا با تغییر ارزش‌ها زندگیشان دستخوش تحولاتی شده است.

این بازیگر تصریح کرد: این سریال در واقع تلنگری به بزرگ‌ترهاست، قصد پند دادن نداریم اما می‌خواهیم در حد توانمان یادآوری کنیم که نسبت به مسائل تربیتی فرزندانشان هشیار باشند و همه مسئولیت را بر عهده مدرسه، دانشگاه و جامعه نیندازند.

 

عوامل اصلی سازنده  سریال یک تکه زمین

عوامل اصلی سازنده  سریال یک تکه زمین  عبارتند از نویسندگان: علی‌اکبر محلوجیان و خسرو نقیبی، مدیر تصویربرداری: ابراهیم غفوری، مدیر تولید: مسعود عسگری، صدابردار: بابک اخوان، طراح صحنه و لباس: مهران یوسف‌زاده، طراح گریم: کیان اولادوطن، تدوین: میثم مولایی، صداگذار: مهرداد جلوخانی، موسیقی: ‌علیرضا کهن‌دیری، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: شکوفا کریمی و عکاس: دنیا راد.

ترانه تیتراژ پایانی «یک تکه زمین» را محمد اصفهانی خوانده است.

 

fun844 1 داستان سریال یك تكه زمین + تصاویر بازیگران

fun844 2 داستان سریال یك تكه زمین + تصاویر بازیگران

fun844 3 داستان سریال یك تكه زمین + تصاویر بازیگران

fun844 4 داستان سریال یك تكه زمین + تصاویر بازیگران

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما

مدل های جدید . ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی . تمام مطالب موجود در سایت مجاز بوده . راه ارتباطي:pavcity@gmail.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3538
  • کل نظرات : 930
  • افراد آنلاین : 23
  • تعداد اعضا : 1847
  • آی پی امروز : 473
  • آی پی دیروز : 178
  • بازدید امروز : 3,791
  • باردید دیروز : 976
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,791
  • بازدید ماه : 7,974
  • بازدید سال : 93,693
  • بازدید کلی : 24,905,091