loading...
جی مدل لباس و مدل آرایش
متین بازدید : 1775 پنجشنبه 05 بهمن 1391 نظرات (0)


تاتو در دو نوع موقت و دائم وجود دارد. تاتوی دائم، مدت طولانی روی پوست بدن باقی می‌ماند؛ ولی تاتوهای موقت زود پاک می‌شوند که به صورت مداد و یا عکس‌برگردان هستند تاتوی موقت در برابر نورخورشید و یا با استفاده از آب پاک می‌شود؛ در حالی که پاک کردن تاتوهای دائم، زمان‌بر، مشکل‌تر است و نسبت به تاتوی موقت هزینه بالاتری دارد. تاتوی موقت معمولاً با استفاده از ابزارهای ساده‌ای مانند یک قلم، رنگ و یا برچسب روی بدن حک می‌شوند و این کار را می‌توان در منزل انجام داد؛ اما تاتوی دائم حتماً باید توسط شخص حرفه‌ای و با استفاده از ماشین آلات مدرن خالکوبی انجام شود. برای انجام تاتوی موقت هیچ محدودیت سنی وجود ندارد؛ اما تاتوی دائم سن خاصی دارد.



مضرات خالکوبی

خالکوبی‌های دائم می‌توانند کشنده باشند و موجب بیماری‌هایی همچون هپاتیت B، هپاتیت C، کزاز، سفلیس، سل و سایر بیماری‌های خونی شوند. در پژوهشی که به تازگی انجام شده، خالکوبی را یکی از دلایل اصلی بیماری هپاتیت C دانسته‌اند. با توجه به این پژوهش‌ها، کسانی که خالکوبی انجام داده‌اند، دو برابر بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به هپاتیت قرار دارند. این بیماری مرگبار سالانه جان بیش از ده‌هزار نفر را می‌گیرد. در حال حاضر بیش از چهار میلیون آمریکایی به این بیماری مبتلا هستند. بیماری هپاتیت B می‌تواند با ۰۰۰۰۴/۰ میلی‌لیتر خون به فرد دیگری منتقل شود و ویروس آن در نوک سوزن و یا دستگاه خالکوبی تا دو ماه زنده بماند. بنابراین اگر تاتو انجام داده‌اید، بهتر است آزمایش هپاتیت B بدهید، زیرا هر چقدر زودتر این بیماری تشخیص داده شود، امکان درمان آن بیشتر است.

 عفونت: سوزن‌ها و لوازم غیراستریل تاتو می‌توانند بیماری‌های عفونی بی‌شماری را به فرد منتقل کنند. به همین علت، انجمن بانک خون آمریکا اعلام کرده است که بین انجام تاتو و اهدای خون حداقل باید یک سال فاصله باشد تا اگر فرد در اثر تاتو مبتلا به بیماری عفونی شده باشد در طول این مدت مشخص شود. بنابراین بسیار مهم است که قبل از انجام تاتو مطمئن شوید وسایل و لوازم تاتو کاملاً تمیز و استریل هستند. بعد از خالکوبی نیز باید تا یک هفته که زخم‌های پوست ترمیم می‌شوند، به درستی از محل خالکوبی شده مراقبت کرد.

 واکنش‌های آلرژیک: اگرچه واکنش‌های آلرژیک به رنگدانه‌های تاتو بسیار نادر است، اما زمانی که حساسیت ایجاد می‌شود، بسیار مشکل‌آفرین خواهد بود؛ چرا که پاک کردن این رنگدانه‌ها کاری مشکل است. گاه ممکن است این آلرژی‌ها تا سال‌ها همراه فرد باشد.

 ویروس ایدز: تزریق‌کنندگان موادمخدر با استفاده از سوزن یکدیگر به راحتی می‌توانند ویروس بیماری ایدز را به یکدیگر انتقال دهند، در خالکوبی نیز از یک سوزن توخالی استفاده می‌شود که این سوزن با جلو و عقب رفتن، جوهر را از درون یک مخزن به پوست تزریق می‌کند. این سوزن نیز می‌تواند یکی از راه‌های انتقال بیماری ایدز باشد. بنابراین اگر تجهیزات خالکوبی بعد از استفاده برای هر مشتری استریل نشوند، بیماری به راحتی از یک فرد به فرد دیگر منتقل می‌گردد. حتی ممکن است عامل و ویروس بیماری به درون جوهر نیز راه یابد. ویروس ایدز تا پانزده روز روی نوک سوزن زنده باقی می‌ماند.

 پمپ تاتو: یکی دیگر از خطرات، پمپ تاتو  است. این پمپ ابزار خطرناکی است که فرد تاتوکار در استفاده از آن باید دقت زیادی کند؛ زیرا این وسیله می‌تواند بافت چربی و عضله بدن را سوراخ (دستگاه خالکوبی می‌تواند پوست را ۳۰۰۰ بار در دقیقه سوراخ کند) و تولید زخم و خونریزی و یا کبودی کند.

دائمی بودن تاتو: یکی دیگر از معایب تاتو، دائمی بودن آن است، زیرا بیش از ۵۰ درصد افراد بعد از مدتی پشیمان می‌شوند و به دنبال راهی برای پاک کردن آن می‌گردند؛ اما از بین بردن آن کاری بسیار دشوار است. علت دیگر پشیمانی افراد این است که گاه رنگدانه‌ها در پوست عمیق تزریق شده و دیده می‌شوند. با وجود مهارت تاتوکار، باز هم رنگ به رنگدانه‌های اطراف منطقه مورد نظر سرایت می‌کند و لازم است برای پوشاندن این اشتباه، آن را پاک کرد. بدن انسان در طول زمان تغییر می‌کند و رنگ پوست صورت در فصل‌های مختلف و یا در پیری تغییر خواهد کرد. خالکوبی که در یک دوره زمانی ممکن است خیلی شیک و زیبا به نظر برسد، با گذشت زمان به یک طرح زشت تبدیل خواهد شد و این موقع است که پاک کردن آن به این سادگی‌ها نخواهد بود.

روش‌های پاک کردن تاتو


روش‌های پاک کردن تاتو| www.campfa.ir

بعضی از افراد سعی می‌کنند تاتوی قبلی خود را با یک تاتوی جدید بپوشانند، هر یک از این روش‌ها معایب خاص خود را دارد که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد:

 لیزر: استفاده از لیزر یکی از آسان‌ترین و مؤثرترین راه‌ها برای پاک کردن تاتو است. اگرچه انجام آن پر هزینه و گران است و باید برای آن بیش از هفته‌ها و حتی ماه‌ها وقت صرف شود، ولی به نظر می‌رسد مناسب‌ترین روش باشد. در این روش، پوست منطقه تاتو شده را به رنگ پوست طبیعی رنگ‌آمیزی می‌کنند (البته در این روش نیز ممکن است در نهایت سایه‌ای از تاتو روی پوست باقی بماند). در بعضی افراد نیز لیزردرمانی در تماس با جوهر تاتو، ایجاد حساسیت می‌کند، زیرا اغلب مواد تشکیل‌دهنده جوهرهای تاتو با یکدیگر متفاوتند و مواد ثابتی ندارند.

 خراشیدن: در این روش پوست را با استفاده از یک برس سیمی و یا سنباده الماسی خراش می‌دهند. این کار خود ممکن است جراحت‌ها و زخم‌هایی روی پوست ایجاد کند که برای همیشه روی بدن ماندگار باشند.

 تیغ‌زنی: از بین بردن خالکوبی با یک محلول اسیدی است که خود روی بدن زخم ایجاد می‌کند. در بعضی موارد نیز از محلول نمک برای حذف رنگدانه‌ها استفاده می‌شود.

 جراحی: در این روش یک بالن زیر پوست قرار می‌گیرد تا زمانی که خالکوبی برش داده و برداشته می‌شود، جای زخم کمتر روی پوست باقی بماند. برای حذف تاتوهای بزرگ‌تر به عمل جراحی‌های متعدد نیاز است.

 استتار: در این روش رنگدانه‌های جدیدی که تقریباً به رنگ پوست فرد است، روی رنگدانه‌های قبلی تزریق می‌شود. البته باز هم، به طور کامل خالکوبی از بین نمی‌رود، زیرا این رنگدانه‌‌ها درخشش طبیعی پوست را ندارند و فقط رنگ تیره خالکوبی را از بین می‌برند. تقریباً شبیه رنگ پوست می‌شود.

مراقبت از تاتو

 اگر به تازگی بدن یا صورت خود را خالکوبی کرده‌اید، به این موضوع توجه کنید که چند روز اول بعد از تاتو، مهم‌ترین روزهای نگهداری از آن و پیشگیری از ایجاد عفونت هستند. مراقبت از آنها بسیار آسان است و فقط کافی است برای آن وقت صرف کنید.

۱) حداقل تا چهار ساعت بعد از خالکوبی، پانسمان روی آن را باز نکنید. پانسمان، زخم‌های شما را از ورود باکتری و عفونت حفظ می‌کند و بهتر است تا صبح روز بعد روی زخم بماند.

۲) به توصیه‌های تاتو کار خود عمل کنید. زمانی که می‌‌خواهید پانسمان را از روی زخم بردارید، حتماً دست‌هایتان را شسته و ضدعفونی و سپس خشک کنید و بعد از برداشتن پانسمان، محل تاتو را با آب ولرم و صابون بشویید و با یک پد یا حوله کاغذی نرم خشک کنید. اغلب تاتوکارها، استفاده از یک روغن و یا پماد آنتی‌بیوتیک را از روز دوم به بعد توصیه می‌کنند. روی تاتو را به آرامی چرب کنید و مواظب باشید ناخن‌های‌تان پوست را خراش ندهند.

۳) در روزهای اول، حداقل روزی دو بار محل زخم را بشویید و تا زمانی که آن را کاملاً خشک نکرده‌اید، از هیچ نوع پمادی استفاده نکنید.

۴) بعضی از پمادهای آنتی‌بیوتیک حاوی سیتراسین هستند که این ماده ممکن است در بعضی افراد ایجاد حساسیت کند. حتماً به مواد تشکیل‌دهنده پماد توجه کنید تا عاری از این ماده باشد.

۵) از پوشیدن لباس‌های تنگ اجتناب کنید، زیرا ممکن است هنگام تعویض با خالکوبی شما تماس پیدا کرده و موجب خراشیدگی آن شوند.

۶) در صورت مشاهده هرگونه جوش، تاول و عفونت‌های پوستی، حتماً به متخصص پوست مراجعه کنید.

۷) به جای پماد آنتی‌بیوتیک، از وازلین استفاده نکنید، زیرا وازلین سنگین است و راه‌های تنفس پوست را مسدود می‌کند.

۸) زیر دوش و یا هنگام شستشو، روی تاتو دست نمالید.

۹) هر جایی از بدن را که خالکوبی کرده باشید، باید بعد از حداکثر ۱۰روز زخم‌‌های آن بهبود یابد.

۱۰) در ۱۰ روز اول از رفتن به استخر و قرار گرفتن در معرض کلر، نمک، الکل و آفتاب مستقیم خودداری کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما

مدل های جدید . ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی . تمام مطالب موجود در سایت مجاز بوده . راه ارتباطي:pavcity@gmail.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3538
  • کل نظرات : 930
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 1847
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 178
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 976
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 4,202
  • بازدید سال : 89,921
  • بازدید کلی : 24,901,319