loading...
جی مدل لباس و مدل آرایش
متین بازدید : 729 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

اشعار زیبا ویژه اربعین حسینی سری ۳

 

sher arbaeen yasgroup.ir  اشعار زیبا ویژه اربعین حسینی سری 3

یک پیرهن

گلم پرپر شد و بوی گلاب آید ز خاک او

بگو ای باغ سرخ من، گل من کو گل من کو

حسین جانم، حسین جانم «تکرار»

نمی گویم چها دیدم که از من باخبر بودی

به هر کویی گذر کردم تو با من همسفر بودی

حسین جانم، حسین جانم «تکرار»

نمی دانم چسان بی تو، به سر عزم وطن دارم

 

ز هجده یوسفم با خود فقط یک پیرهن دارم

حسین جانم، حسین جانم «تکرار»

به غیر از اشک چشم خود نیاوردم گلابی را

که من هرگز ننوشیدم بدون گریه آبی را

حسین جانم، حسین جانم «تکرار»

 

 

جستجوی کربلا

بوی گل ها از فضا، می رسد با دود و خون

یاد روزی کین زمین، غرق آتش بود و خون

هر طرف نخلی ز پا افتاده بود

پا و دست و سر جدا افتاده بود

عمه جان زینب(۲)

بر مشامم می رسد عمّه بوی کربلا

می کنم با خون دل، جستجوی کربلا

من به صحرا، اشک من بر رخ دوید

در تکاپوی عزیزان شهید

عمه جان زینب(۲)

دست گلچین بشکند، کین جنایت آفرید

لاله ها را پر شکست، باغبان را سر برید

غنچه خونین من اصغر کجاست؟

لاله سرخم علی اکبر کجاست؟

عمه جان زینب(۲)

 

 

مشکل به روی مشکل

تا سایه سرت به سر محملم فتاد

برخاست آتش غم و بر حاصلم فتاد

یک اربعین بود که ندیدم جمال تو

وین است شعله ای که بر آب و گلم فتاد

ای کشتی نجات ز طوفان دوری ات

موج بلا و حادثه بر ساحلم فتاد

بودم هزار مشکل و از رنج هر اسیر

یک مشکل دگر به روی مشکلم فتاد

برخاست آتش از دل و اشکم به رُخ دوید

دل هر زمان به یاد ابوفاضلم فتاد

دارم من از خرابه بسی خاطرات تلخ

مُردم همین که بار در آن منزلم فتاد

شد گریه رقیه سبب تا ببینمت

هر چند باز داغ دگر بر دلم فتاد

شد باز بند دست من و باز کی شود

بند مصیبتی که به پای دلم فتاد

 

 

سوغات شام

«چشم گریان سویت از شام خراب آورده ام»

«خیز، ای لب تشنه از بهر تو آب آورده ام»

گر بپرسی داغ تو با سینه خواهر چه کرد

قامت خم گشته یی بهر جواب آورده ام

اشک، سرخ، چهره زرد و تن سیاه و موسفید

اینهمه سوغات از شام خراب آورده ام

اشک می بارم ز داغ چارساله دخترت

گر چه پرپر شد گلت با خود گلاب آورده ام

همرهم زین العباد این حجت دادار را

جان و تن مجروح از بزم شراب آورده ام

 

با تشکر از : آوینی

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما

مدل های جدید . ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی . تمام مطالب موجود در سایت مجاز بوده . راه ارتباطي:pavcity@gmail.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3538
  • کل نظرات : 930
  • افراد آنلاین : 128
  • تعداد اعضا : 1847
  • آی پی امروز : 348
  • آی پی دیروز : 178
  • بازدید امروز : 1,201
  • باردید دیروز : 976
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,201
  • بازدید ماه : 5,384
  • بازدید سال : 91,103
  • بازدید کلی : 24,902,501